Garantált – optimális futómű beállítás

A futóműnek a dolga, hogy százszázalékosan biztosítsa a tapadást az autó kerekei és az úttest között, a haladó gépjármű könnyen kormányozható maradjon, úgy egyenes mint ívmenetben.

A futómű a gépjárművek biztonsága szempontjából igen lényeges szerkezeti elemekből áll, ezért kialakításuknál a közlekedésbiztonság meghatározó szerepet tölt be.

Az autó futóművét, felfüggesztéseit igénybevétel alatt különböző behatások, deformálódások érhetik pl. járdára felállás, kátyú, maximális súlyterhelés kihasználása, lehetséges túllépése. Ezeknek hatására megváltozik a kerék összetartása, utánfutása, dőlése. Ezért létfontosságú a vezetés biztonsága miatt a futóműállítás. Nem túl biztonságos és fárasztó a rossz futóműves autó vezetése, mert folyamatos kormány korrekciót igényel. A rossz futóműkonfiguráció a kerékcsapágyakat, felfüggesztéseket, a gömbfejeket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli, és lényegesen rongálja a gépkocsi egyenesen való futását, s ezzel növeli az üzemeltetési költségeket. Kanyarodásnál úgyszintén szokatlanul viselkedhet a gépkocsi.

A leggyakoribb mai korszerű autóknak az elülső és hátulsó futóműve is beállítható – kivéve a merev hátsóhíddal rendelkező gépkocsi. Szintén oly fontos a hátulsó futómű állítása, mint az első tengelyen történő állítás, mivel ennek elmaradásában elhúzás, gumikopás, kormány ferdeség lép fel. Ezeket a feladatokat csak egy speciális, négy mérőfejjel ellátott műszerrel lehet tökéletesen beállítani. A nem állítható, merev hátsó hídnál is roppant fontos a hátulsó futómű mérése, mert csak így kapunk összképet geometriájáról. Így érdemes évente egyszer – használattól függően 10.000 – 15.000 kilométerenként a futóműállítás, és analizálása alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett rendellenességek pl. fékcső repedezés, féltengely gumiharangok állapota, olajfolyás, kipufogó, gömbfejek, stabilizátor stb.

Az időben végrehajtott átvizsgálás csökkenti az üzemeltetési költséget, növeli az üzembiztonságot, és meghosszabbítja a többi kapcsolódó alkatrész élettartamát.

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen feltétlenül bennünket

  • kopogó hang
  • fékezésnél kormányrázás
  • búgó, morgó hang a keréktől
  • kanyarodásnál visító gumik zaja
  • gumik peremének szabálytalan kopása
  • kormányrázás 60 km/h-től 120 km/h-ig vagy afelett
  • kis íves kanyarnál jelentős kormányerő (nehéz tekerni a kormányt)
  • nagymértékben félrehúz az autó- kanyarodásnál a kormány nem elég intenzíven tekeredik vissza.
  • nyomvályúra túl érzékenyen válaszol a gépkocsi (kivéve a gyári gumiméretektől való különbség vagy a túl nagy ET szám)

A futómű beállítás menete

  • állapotelemzés
  • futómű beállítása
  • próbaút

Műhelyünkben egy időben egy autót tudunk fogadni futóműállításra.
Műszerünk négy mérőfejes, a mai kor technikai csúcsát képviselik.

A garantált, optimális futóműállítás feltétele, hogy hibátlan legyen a felfüggesztés, nem félrekopott és nem egy másik, rossz futóművel futott autóról leszerelt gumiköpennyel rendelkezzen a gépkocsi.

Szervizünk teljes körű futóműjavítással áll rendelkezésére. (komputeres, infrás készülékünkkel)

Megfelelő futómű beállítás után

  • optimális, biztonságos útfekvés
  • helyes viselkedés fékezésnél (nem húz oldalra)
  • optimális nyomtávtartás egyenetlen útburkolatokon is
  • biztonságos kanyarvétel (jobb kanyarfekvés)
  • pontos egyenesben tartás
  • az abroncsok idő előtti kopásának kiküszöbölése

Mikor ajánlott és miért fontos a futóműbeállítás?

A felelős közlekedés érdekében alapvetően fontos, hogy autónkat 5-6 havonta  vigyük, hogy áttekintsék, minden megfelelő-e rajta.

A futóműbeállítás az egyik legfontosabb szerviz eljárás, így ha az alábbi esetek merülnek fel, az átlagos alkalmakon felül is érdemes ellátogatnunk a szervizbe:

  • Új téli gumi vagy nyári gumi felhelyezése esetén
  • Rendellenes gumikopásnál, ha a gumi nem megfelelő módon kopik az aszfalton
  • Futóműből jövő kopogó hang esetén
  • Ha bizonytalan az úttartás
  • Keréktárcsánk sérülése esetén
  • Futómű alkatrészünk cseréje után
  • És időszakosan évente egyszer mindenképp vagy 15.000 kilométerenként

A téli gumi cseréje lassan aktuálissá válik az őszi hűvös idő beköszöntével, így tanácsos ellátogatni egy megbízható műhelybe, és gyorsszerviz mellett dönteni.

Ha bármi kérdése van a futóműbeállítással kapcsolatban, vagy problémája adódott gépkocsijával, forduljon hozzánk bizalommal, mi segítünk, hogy mindig biztonságban közlekedjen az utakon!

Autójavítás otthon csak felelősséggel!

Minden autótulajdonos szereti szemügyre venni kocsiját, ha az valamilyen módon meghibásodott, és sokan meg is kísérlik megoldani a problémát, hiszen ha gond van vele, nem szívesen adják ki kezükből. Pedig vannak olyan problémák, amik megoldását jó szakemberekre bízni!

Sok gépjármű tulajdonos odáig merészkedik az autójavításban, hogy akár fékbetétet, vagy tárcsát cserél, kikalapálja a kisebb-nagyobb horpadásokat, lefesti az autóját. Sokszor addig-addig piszkálják a gépjárművüket, hogy végül nem orvosolják a problémát, hanem inkább tetézik a bajt, komolyabb meghibásodást és súlyos javítási költségeket okozva.

Higgye el, ha búgó-morgó hangra lesz figyelmes a keréknél, vagy fékezésnél ráz a kormány, ha íves kanyar bevételénél nehéz tekerni a kormányt, illetve ha nagymértékben félrehúz a kocsi kanyarodósnál, jobb szakemberhez fordulni!

Nálunk biztonságban van a gépjárműve!  Hozza el kocsiját profi szakembereinkhez, és döntsön a szakszerű autójavítás mellett!

Scroll to Top
Call Now Button